7 Eylül 2013 Cumartesi

Balık tutmak mı, almak mı ? [Webmaster]

webmaster


Merhaba arkadaşlar, bu konumda fazla bütçesi olmayan ve reklam alımı yapan webmaster arkadaşların gözlerini açmayı planlıyorum.


Tüm webmasterların google pagerank, hızlı index, alexa değeri gibi birçok derdi var ve bunları genelde para ile aşmaya çalışıyoruz. Ama birde bütçesi kısıtlı olan arkadaşlarımız var, daha yeni başlamış ve gelir elde etmeye başlamamış olanlar için bu makaleyi yazıyorum.


Birçoğumuz internet dünyasına & webmasterlığa direk giriş yapar, birçok seo makalesini okumadan ve piyasanın ne getireceğini, ne istediğini görmeden işe başlarız. Bu yanlıştır fakat birkere başladıysanız yapacak birşey yok. Webmaster forumlarında sürekli yeni seo paketleri, backlink paketleri, sosyal imleme paketleri, dizin paketleri gibi birçok paket satışı görmekteyim.


Beni yanlış anlamayın vaktiniz yok paranız var ise ücretini ödeyerek alabilirsiniz. Fakat ben vakti olup, parası olmayanlar için makalemi yazıyorum. Bu paketlerde wiki tanıtım, paravan wordpress ve blogspot tanıtımları, dizin ekleme, sosyal imleme sitelerinde siteyi imleme, sosyal ağlarda paylaşma, forum tanıtımları gibi birçok çeşit mevcut.


Açılan cafcaflı konulara aldanıp birçoğumuz paketi alıyoruz ama hiç düşündünüz mü bu işlemleri ücretsiz olarak yapabilirmiyiz diye ? Elbette bizde bu işlemleri ücretsiz olarak yapabiliriz tek ihtiyacımız olan başarma isteği ve zaman.


Bütçesi kısıtlı arkadaşların yapmaları gereken biraz google araştırması yapmak bunu nasıl yapabilirler peki onuda anlatayım. Ama yukarıdaki saydıklarımı madde madde yazayım.



1.) Sosyal İmleme :


Sosyal imleme ücretsiz sitelere sitenizin belirli bir içerik sayfasını veya anasayfasının linkini gönderip ücretsiz olarak yapılabilen birşeydir. Faydası mevcuttur. Bu konuyla ilgili bir yazım mevcut ” Sosyal İmleme Nedir ” konuyu okuyarak detaylı bilgi edinebilirsiniz. Hatta bu konu öyle geniştir ki wordpress altyapısı kullanan arkadaşlar için ücretsiz eklentisi bile vardır. Onada ” WordPress Sosyal İmleme Eklentisi ” yazımdan ulaşabilirsiniz.


Sosyal imlemenin yapıldığı belli başlı siteler vardır. Bu sitelere üye olarak ücretsiz yapabiliyoruz. Sizlere bir örnek vermem gerekir ise değerleri iyi ama pek tanınmamış bir site vereyim. ” www.yenile.net ” siteyi benim yenile.org ile karıştırmayın bu site benim değil fakat kullandığım bir imleme sitesidir.


Google ‘a ” Ücretsiz sosyal imleme siteleri ” aramasını yaptığınızda birçok site görebilirsiniz. Herşeyin temeli google ve diğer arama motorlarından geçer.



2.) Dizin Ekleme :


Webmaster forumlarında bu işlemi ücretli olarak yapan kişiler genelde bot sistemiyle gönderimde bulunurlar ve birçoğu onaylanmaz. Zamanında 250 dizin kayıt yaptırdığımda ve raporu 1 ay sonra incelediğimde sitemi hiçbirinin onaylamadığını görmüştüm. Sizin manuel olarak kendinizin eklemesi daha garantilidir.


Peki ben dizin listesini nereden bulacağım diyorsanız bu işte çok basit. Google ‘da ” Ücretsiz Dizin Listesi ” yazarsanız birçok dizin listesini görebilirsiniz. Paylaşmayı seven insanlar hâla duruyorlar.



3.) Wiki Tanıtım Hizmetleri :


Bu sitelerde de tanıtımlar ücretsizdir. Birçok wiki sitesine üye olup yazınızı ekleyebilirsiniz. Hatta bazılarına üye olmadan dahi yazı ekleyebilir, başkalarının yazdığı yazıları değiştirme yetkisine dahi sahipsiniz. Etkili bir yöntemdir. Peki ben wiki listesini nereden bulacağım diyorsanız. Google ‘da ” Wiki Tanıtım Listesi ” aramasını yapabilirsiniz. Hatta arama yaptığınızda programını bile bulabilirsiniz.



4.) Paravan Wordpres ve Blogspot Tanıtımları :


Bu işlemde ücretsizdir. İstediğiniz kadar blogspot uzantılı site ve wordpress.com uzantılı site açabiliyorsunuz. Bu sitelere istediğiniz makaleyi ekleyebiliyorsunuz. En başta bahsettiğim wordpress sosyal imleme eklentisinde bu sitelerede otomatik yazı gönderilebiliyor.


- Blogspot açmak için size lağzım olan tek şey bir adet gmail hesabı hesabınızla www.blogger.com ‘a giriş yapıp istediğiniz kadar blog alabilirsiniz.


- WordPress.com uzantılı bir blog almak için ise ” https://tr.wordpress.com/signup/ ” adresini ziyaret edebilirsiniz. İstediğiniz kadar wordpress blog alıp sitenizin tanıtımını yapabilirsiniz.


Daha fazla paravan blog bulmak için google ‘da arama yapabilirsiniz. Bulacağınıza inanıyorum.



Eğer başarma isteği ve zamanınız varsa bu yöntemleri ücretsiz olarak yapabilirsiniz. Ücretli olanlar botla, programla yaptığından (genelde) ve hepsini biranda yaptığından sitenize zararı olacaktır. Eğer ben parasını öderim ücretli yaptırırım diyorsanız işi zamana yaymalarını isteyin. Aksi taktirde zarar görebilirsiniz. Bu arada webmaster forumlarındaki satış yapan arkadaşlar beni yanlış anlamasın sermayesi kısıtlı arkadaşlar için bu makaleyi yazdım.


Zaten bilindiği üzere seo konusu aceleye gelecek birşey değidir. Özelliklede google ‘ın yaptığı son güncellemeler bunu gösterdi.


Eksiğim veya hatam olduysa konu altından lütfen bildiriniz.



Balık tutmak mı, almak mı ? [Webmaster]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder